Oppdal Kirkelige Fellesråd

søndag 12 mai
tirsdag 14 mai
12:00 Babysang

OPPDAL OG LØNSET MENIGHETERS FASTEAKSJON 2018!

Livet til Jean ble snudd opp-ned da soldater med skytevåpen kom til landsbyen hans. Foreldrene forsvant i kaoset, og sammen med tre søsken var han på flukt i to dager. Men heldigvis slutter ikke historien der. Nå bor han, hans fem søsken og to foreldre i et telt i flyktningleiren i Angola.

For over 50 år siden bestemte menighetene i Norge seg for å ha en årlig innsamlingsaksjon til Kirkens Nødhjelp sitt internasjonale arbeid. Fasteaksjonen er i dag den nest største innsamlingsaksjonen i Norge. 18.-20. mars går unge og voksne bøssebærere over hele landet for å bidra til at Jean og mange andre kan få et verdig liv også på flukt. Tema for Fasteaksjonen i år er Kirkens Nødhjelps arbeid med vann og sanitær i utsatte områder omkring i verden. Aksjonspengene som ble samlet inn i fjor har blant annet gått til å gi kongolesiske flyktninger vann og latriner i flyktningleirene i Angola.

Nå skal også vår menighet bidra, bli med og Spleis så vi sammen kan redde liv, forandre liv og skape en varig endring!

Kirkens Nødhjelp sørger for at de får rent drikkevann, vann til å vaske seg i, og gode toaletter. Jean er blant de heldige. 1.4 millioner mennesker er fremdeles på flukt i Kongo.Livet til Jean ble snudd opp-ned da soldater med skytevåpen…
SPLEIS.NO

For å støtte Oppdal menighets fasteaksjon; trykk her

For å støtte Lønset menighets fasteaksjon; trykk her

Publisert av:  den 28-02-2018
Den Norske Kirke

Søk i kirken.no:

Lenker

Kontaktinfo

Oppdal Menighetskontor
Aunevegen 22, 7340 OPPDAL

E-post: post@oppdal.kirken.no

Åpnings- og telefontider for Oppdal Menighetskontor:

Mandag til torsdag fra kl 10:00-14:00

Ta gjerne kontakt for avtaler utenom åpningstiden.

Velkommen innom oss!

Oppdalsmenighetene på FB