Oppdal Kirkelige Fellesråd

søndag 12 mai
tirsdag 14 mai

Julevandring

Julevandringa åpner etter gudstjenesten kl. 12.00. Gudstjenesten er allerede fulltegnet, men vandringa fra kl. 13.00 er åpen for alle. Vi slår an tonen allerede ute hvor dyra fra stallen har tatt en pause. Når du kommer inn hovedinngangen spriter du hendene, om du ikke alt har gjort det, og navnet ditt blir registrert. Er det lite folk i kirka går du bare videre, er det mange må du kanskje vente litt. Det er viktig med avstand og vi kan maksimalt ha 50 mennesker i kirka samtidig.

Inne vil du finne Betlehems-stallen, installasjoner og tekster som minner om julas budskap. Det er anledning til å tenne lys og be ei bønn. Hvert kvarter ringer klokkene, juleevangeliet leses og det synges eller spilles julesanger/julemusikk. Benkene er avstengt så alt oppleves gående og stående. Ved utgangen mot nord vil du få med deg en julehilsen.

Vi håper at mange som ellers ville ha deltatt på en av gudstjenestene også i år tar turen i kirka.  Vandringa som vil ta 5 – 15 min, kan også være ei fin avslutning for mange som denne kvelden har besøkt ei grav på kirkegården.

Vandringa avsluttes kl. 17.00. når jula ringes inn. Velkommen!

Publisert av: Øystein Illøkken den 21-12-2020
Den Norske Kirke

Søk i kirken.no:

Lenker

Kontaktinfo

Oppdal Menighetskontor
Aunevegen 22, 7340 OPPDAL

E-post: post@oppdal.kirken.no

Åpnings- og telefontider for Oppdal Menighetskontor:

Mandag til torsdag fra kl 10:00-14:00

Ta gjerne kontakt for avtaler utenom åpningstiden.

Velkommen innom oss!

Oppdalsmenighetene på FB